Symbol efektu | Efekty kształcenia | Forma prowadzenia zajęć | Odniesienie do efektów kierunkowych | Odniesienie do efektów obszarowych |
W_01 | Znajomość modularnej struktury mikropro- cesora, architektur mikroprocesorów (von Neumana i harwardzkiej). Wiedza na temat interakcji mikroprocesora, pamięci i urzą- dzeń we/wy. Wiedza na temat przerwań, magistral, DMA. Znajomość technik projektowania mikroprocesorów. | W | K_W08 | T1A_W02 |
W_02 | Znajomość budowy współczesnego komputera. Rozległa wiedza na temat zagadnień związanych z mikroprocesorami, pamięciami i urządzeniami służącymi do budowy komputera. | W | K_W08 K_W18 K_W20 | T1A_W05 T1A_W06 |
W_03 | Znajomość podstaw programowania w języku maszynowym (assembler). | W | K_W08 | T1A_W02 |
W_04 | Rozległa wiedza na temat: zastosowania pamięci, struktur pamięciowych, różnych pojęć związanych z pamięcią komputera. | W | K_W18 | T1A_W05 |
W_05 | Znajomość nowoczesnych rozwiązań stosowanych w mikroprocesorach. | W | K_W08 | T1A_W02 |
U_01 | Umiejętność projektowania mikroprocesora. | L | K_U01 K_U03 K_U14 | T1A_U01 T1A_U07 T1A_U03 T1A_U09 T1A_U14 T1A_U16 |
K_01 | Praca w zespole. | L | K_U02 | T1A_U02 |
Nr wykładu | Treści kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla modułu |
1 | Komputery - budowa i zasady działania. | W_02 |
2 | Konstrukcja i zasada działania mikroprocesora. | W_01, W_05 |
3 | Przerwania, pamięć, magistrale i urządzenia. | W_01, W_02, W_04 |
4, 5 | Lista instrukcji procesora. | W_01 |
6 | Arytmetyka maszyn cyfrowych. | W_01, W_03 |
7, 8 | Ścieżka danych. | W_01, W_02 |
9, 10 | Moduł kontrolera. | W_01, W_02 |
11, 12 | Przetwarzanie potokowe. | W_01, W_02, W_05 |
13, 14 | Organizacja pamięci komputera. | W_02, W_04, W_05 |
15 | Architektury systemów komputerowych podsumowanie. | W_01, W_05 |
Nr zajęć | Treści kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla modułu |
1 | Omówienie budowy komputera klasy PC. | W_02 |
2 | Wykonywanie zadań polegających na uruchamianiu w programie uruchomieniowym programów sprawdzających sposób działania mikroprocesora - instrukcje arytmetyczne i logiczne. | W_03 |
3 | Zapoznanie studentów z środowiskiem Quartus, wykonywanie zadań pokazujących wykorzystanie modułów służących do konstrukcji mikroprocesora. | W_01 |
4 | Wykonanie projektu mikroprocesora - opracowanie założeń konstrukcyjnych, projekt listy rozkazów, projekt rozkazu. | W_01 |
5 | Wykonanie jednostki arytmetyczno-logicznej (ALU). | W_01 |
6 | Uzupełnienie założeń opracowanych na laboratorium nr 4 o kontroler przerwań, kontroler DMA i sterownik magistrali wewnętrznej mikroprocesora. | W_01 |
7 | Wykonanie ścieżki danych i jednostki sterującej dla rozkazów jednocyklowych. | W_01 |
8 | Wykonanie projektu kontrolera pamięci z uwzględ- nieniem założeń opracowanych na laboratorium nr 4. | W_01, W_04 |
9 | Wybór założeń konstrukcyjnych mikroprocesora - przydzielenie zadania projektowego do samodzielnego wykonania w oparciu o wiedzę pozyskaną na laboratoriach 3, 4, 5, 6, 7 i 8. Opracowanie rozwiązania zgodnie z wiedzą pozyskaną na laboratorium nr 4. | U_01, K_01 |
10 | Samodzielne wykonywanie zadania przydzielonego na laboratorium nr 9 - wykonanie czynności zgodnych z wiedzą pozyskaną na laboratorium nr 5. | U_01, K_01 |
11 | Samodzielne wykonywanie zadania przydzielonego na laboratorium nr 9 - wykonanie czynności zgodnych z wiedzą pozyskaną na laboratorium nr 6. | U_01, K_01 |
12 | Samodzielne wykonywanie zadania przydzielonego na laboratorium nr 9 - wykonanie czynności zgodnych z wiedzą pozyskaną na laboratorium nr 7. | U_01, K_01 |
13 | Samodzielne wykonywanie zadania przydzielonego na laboratorium nr 9 - wykonanie czynności zgodnych z wiedzą pozyskaną na laboratorium nr 8. | U_01, K_01 |
14 | Samodzielne wykonywanie zadania przydzielonego na laboratorium nr 9 - wykonanie programu testującego mikroprocesor w jego kodzie maszynowym. | U_01, K_01 |
15 | Przedstawienie projektu opracowanego na laboratoriach od 9 do 14. | U_01 |
Bilans punktów ECTS |
L.p. | Rodzaj aktywności | Obciążenie studenta |
1 | Udział w wykładach | 30 |
2 | Udział w ćwiczeniach | |
3 | Udział w laboratoriach | 30 |
4 | Udział w konsultacjach (2-3 razy w semestrze) | 3 |
5 | Udział w zajęciach projektowych | |
6 | Konsultacje projektowe | |
7 | Udział w egzaminie | 2 |
8 | - | |
9 | Liczba godzin realizowanych przy bezpośrednim udziale nauczyciela akademickiego | ∑ = 65 |
10 | Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego (1 punkt ECTS=25-30 godzin obciążenia studenta) | 3.00 |
11 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładów | 15 |
12 | Samodzielne przygotowanie się do ćwiczeń | |
13 | Samodzielne przygotowanie się do kolokwiów | |
14 | Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów | 15 |
15 | Wykonanie sprawozdań | 4 |
15 | Przygotowanie do kolokwium końcowego z laboratorium | |
17 | Wykonanie projektu lub dokumentacji | 4 |
18 | Przygotowanie do egzaminu | 30 |
19 | - | |
20 | Liczba godzin samodzielnej pracy studenta | ∑ = 68 |
21 | Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach samodzielnej pracy (1 punkt ECTS=25-30 godzin obciążenia studenta) | 2.00 |
22 | Sumaryczne obciążenie pracą studenta | 133 |
23 | Punkty ECTS za moduł (1 punkt ECTS=25-30 godzin obciążenia studenta) | 5.00 |
24 | Nakład pracy związany z zajęciami o charakterze praktycznym (suma godzin związanych z zajęciami praktycznymi) | 14 |
25 | Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym (1 punkt ECTS=25-30 godzin obciążenia studenta) | 0.50 |
Wykaz literatury |
- W. Stallings, Organizacja i architektura systemu komputerowego, WNT, 2004.
- L. Null, J. Lobur, Struktura organizacyjna i architektura systemów komputerowych, Helion, 2004.
- B.S. Chalk, Organizacja i architektura komputerów, WNT, 1998
- M. Morris Mano, Architektura komputerów, WNT, 1988
|
Witryna WWW przedmiotu | http://hector.tu.kielce.pl/ |